Veilig aangekomen! Het avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Battle Ground, Verenigde Staten van Joyce Zijlstra - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen! Het avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Battle Ground, Verenigde Staten van Joyce Zijlstra - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen! Het avontuur is begonnen!

Door: JoyzieZ

Blijf op de hoogte en volg Joyce

25 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Battle Ground

Afgelopen zaterdag heb ik vanaf 15.00 ontzettend genoten van mijn verjaardag/afscheidsfeestje met een man of 30 in totaal.
Supertof dat er zoveel lieve collega’s en vrienden waren, die ik ontzettend ga missen! Thanks voor alle lieve kaartjes en persoonlijke cadeautjes. Heb al veel foto’s opgehangen in mijn kamer, zodat ik toch even naar jullie kan kijken :)
De zondag erna ook van veel mensen afscheid genomen in Jefta, mijn gemeente. De zondag ervoor had ik daar ook een zegen meegekregen.

Maandag heb ik mijn koffers maar eens opnieuw ingepakt, van nog een vriendin afscheid genomen, wat echte Hollandse cadeautjes gekocht en de laatste dingetjes geregeld.

En toen was het dinsdag, tijd voor het echte avontuur! Mijn ouders hebben me naar Schiphol gebracht en daar kwamen ook Azarja en Pasquale naartoe met hun lieve Samuel.
Bagage ingecheckt, theetje gedaan, veel geknuffeld en toen op weg naar de security en naar de gate. Ik was gewaarschuwd; het is 20 minuten lopen, maar door al het geknuffel was ik natuurlijk niet aan het opletten en moest ik in 2 minuten doen, wat 20 minuten zou kosten… oeps.
Gelukkig nog op tijd, wel met een bezwete rooie kop hihi.
Heel bijzonder trouwens; mijn gebedspunt waren toch mijn medicijnen? Ik heb mijn coldpacks en icepaks en ijsklontjes gewoon door alle security checks gekregen, zonders zelfs maar mijn doktersverklaring te laten zien!
De vluchten gingen goed, maar men, wat was dit lang!!! Van Amsterdam naar Londen, naar Los Angelos naar Portland. Uiteindelijk kwam ik daar rond 00.30 naar buiten.. (NL-tijd 09.30) Joy Russell pikte me op en we zijn naar het huis gereden waar ik de komende tijd zal verblijven. In Yacolt, een soort bergdorpje met prachtige natuur en schitterende huizen.. wow! Bij de familie Deckers, mensen die ik 6 jaar geleden al had ontmoet.

Om 1.30 lag ik op bed, kon gelukkig goed slapen, om vervolgens om 7.15 weer op te staan, want om 9.00 stond de eerste meeting gepland. En daar kreeg ik het rooster in mijn handen gedrukt voor de hele tijd dat ik hier zal zijn… niks geen vakantie, aan de bak!
Ik word echt gezien als ‘intern’, zal bij alle vergaderingen en meetingen zijn, 1 keer per maand kinderwerk doen, veel meedraaien in het worshipteam en verder helpen met de adminstratie. En oja, bij het worshipteam zal ik niet alleen zingen, maar sta ik ook al ingeroosterd voor de gitaar, aaahhh! “Ja, als je het wil leren, zullen we je verplichten om al snel mee te spelen, dat is de enige manier om het te leren” Oke, got to find myself a guitar!
Verder was woensdag een dag van klusjes, lunch, boodschappen doen en proberen wakker te blijven.

Vandaag heb ik een heerlijk dagje voor mezelf gehad, echt even bijkomen! En dat gaat heel makkelijk in dit huis… het heeft namelijk een zwembad en een meertje aan het huis, laat ik nou net zo veel van water houden!
Dus: gelezen in Dan Russels boek ‘Finish Strong’, gezwommen in ijskoud zwembadwater, mijn koffers uitgepakt, en lekker gekletst met ‘oma’, die hier ook in huis woont.
En dan dus nu de eerste blog sinds ik hier ben, want sommige mensen begonnen zich al een beetje zorgen te maken of ik nog wel leefde :)

Ik heb opgemerkt dat ik de afgelopen 2 dagen vaak heb gezegd: ” In Holland we…” oftewel, ik vergelijk alles…
Ik zal jullie eens wat opvallende dingen vertellen;
De verschillen so far:
- Ontbijt? Wat is dat?
- Geen verse jus d’orange in een restaurant, maar lekker uit blik!
- Niet samen aan tafel het avondeten bij, maar ieder voor zich, en dan maar hopen dat er iets in de koelkast ligt…
- Boodschappen doen in een winkel die 20 keer zo groot is als onze supermarkt, met heeeeeeel veel spullen, die heeeeel duur zijn! Ongeveer 80 euro kwijt voor wat fruit, onbijtproducten en een paar glutenvrije spullen…
- 9 uur later leven, en a.m. en p.m.
- Omdenken in miles en graden Fahrenheit.
- Iedereen die je tegenkomt zegt hallo en vraagt hoe het met je gaat. Ik maar denken dat iedereen mevrouw Decker kent, maar blijkbaar is het echt een formaliteit.
- Andere stekkers, lichtknoppen, kranen en toiletten.
- De stoplichten staan aan de overkant van de weg en als het groen is, moet je nog steeds heeeel goed opletten, want de helft van het kruispunt heeft dan ook groen.
- Op elke hoek van de straat staan een stopbord, waar ze ook echt voor stoppen ook al zien ze dat er niets aankomt… dat wordt echt wennen!
- Overal is airconditioning of ventilatoren..
- 5 katten in huis hebben…oh nee, dat is niet Amerikaans hihi, maar wel heel anders…

Well, I'll keep you posted!
Enne... sorry, ik wilde mijn blogs kort en aantrekkelijk houden, niet gelukt! :)

  • 26 Augustus 2016 - 07:11

    Nienke:

    Mooi geschreven Joyce. Fijn dat de reis goed is gegaan en dat alle medicijnen zo meegenomen konden worden! Wat betreft de stopborden: in Amerika geldt wie het eerst stopt bij een kruising, die mag als eerste voorgaan. Wij vonden het een hele prettige regel, want zoals je al merkt houdt iedereen zich daar vaak ook netjes aan. Veel plezier!

  • 26 Augustus 2016 - 07:50

    Bianca:

    Yeah, je eerste blog vanuit USA! Fijn van je te horen. Je verblijf klinkt goed!!!! Heerlijk.
    Sterkte met alle drukte daar, maar het is waar: al doende leert men. Straks speel je mega goed gitaar :-)

  • 26 Augustus 2016 - 08:08

    Anne:

    Hi lieve Joyce,
    wat leuk om je eerste belevenissen te lezen en mee te genieten van je avontuur in Amerika. De plek waar je verblijft klinkt super gaaf. Fijn weekend. Kus anne

  • 26 Augustus 2016 - 08:26

    Lotte:

    Jeej! Een berichtje van Joyce! Wat een hoop indrukken al he, zo die eerste dagen! Fijn dat je nieuwe thuis best prima is. Succes met al je activiteiten... gelukkig kun je in 't zwembad ook chillen. Enjoy Joyce!
    Liefs

  • 26 Augustus 2016 - 09:08

    Corine:

    Wat leuk geschreven ! Ik zie het zo voor me !xx


  • 26 Augustus 2016 - 09:35

    Elly:

    Hoi Joyce,

    Leuk om zo met jou mee te leven/lezen.

    Liefs Elly

  • 26 Augustus 2016 - 10:30

    Helene Noordhuizen:

    Hoi Joyce, fijn dat je goed aangekomen bent! Wat een leuk verslag! Liefs

  • 26 Augustus 2016 - 11:06

    Mom:

    WoW, ben trots op je en heel veel plezier in je 'Job' daar! Werkse!

  • 26 Augustus 2016 - 11:51

    Maria:

    Heej Joyce, leuk dat je ons meeneemt in je avontuur!! Haha je bent er 1 dag en nu al zoveel verschillen ontdekt, erg leuk om te lezen. En wat betreft die katten... went wel, straks neem je er ook 5;)
    Wat relaxed dat je gewoon een zwembad in de tuin hebt! Nou geniet ervan meis!! En succes met het pingelen op de gitaar:)

    Liefs Maria, groetjes van Rich en x van Eva

  • 27 Augustus 2016 - 14:17

    Johan VdMerbel:

    1. Succes met de gitaar!
    2. Leuk om te lezen!
    3. Knap, na zo'n reis metern aan de bak! Succes!!! Tot de volgende keer!!

  • 28 Augustus 2016 - 08:22

    Heleen Michielsen:

    Wat ontzettend knap dat je na zo'n lange reis gelijk al n lang en leuk verhaal kan schrijven. Ik wens je n hele mooie tijd.Heerlijk dat er n zwembad is hè. Ik vind zwemmen ook heerlijk .Zo ontspannend.Heel veel succes....en liefs xxx

  • 29 Augustus 2016 - 10:37

    Teun:

    Fijn dat de start goed is!
    Succes met het kort houden van de blogs..... :-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Hoi, Ik ben Joyce Zijlstra, 31 jaar, en kom uit Breda. Normaal gesproken een juf, maar voor 5 maanden even niet! Want een ander avontuur staat me te wachten, the USA!

Actief sinds 11 Aug. 2016
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 6039

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2016 - 07 Januari 2017

Off to Battleground, Washington, USA!

Landen bezocht: